بیوگرافی کامل لیونل مسی

بیوگرافی کامل لیونل مسی

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

بیوگرافی لیونل مسی





نام کامل «لیونل آندرس مسی»
تاریخ و محل تولد :24 ژوئن 1987در روزاریوی آرژانتین
ملیت :آرژانتین و اسپانیایی
قد:169سانتی متر
وزن: 67کیلوگرم
«لیونل مسی »در روزاریوی آرژانتین متولد شده است، اما در بارسلونا، همه او را از خودشان می دانند. بعد از مارادونا، هیچ فوتبالیستی نتوانسته به خوبی یاد او را در دل ها زنده

 کند. تا این که بار دیگر، در فوتبال آرژانتین حادثه ای رخ داد و آن ، ظهور ستاره ای آرژانتینی ،کوتاه قد، کم وزن با پوستی سفید، به نام لیونل مسی بود.
میان همه نگاه ها، «دیگو آرماندو مارادونا» جدی تر از همه او را می پایید؛ مارادونا با دیدن بازی های مسی به رازی بزرگ پی برد. احساس مارادونا به او می گفت، این بار جانشین واقعی اش پیدا شده است . پس از مدتی با تلاش مارادونا و مربی تیم جوانان بارسلونا ،مسی به بارسلونای اصلی راه یافت و به این ترتیب ،ستاره جوان، به یکی از بزرگ ترین آرزوهایش دست یافت؛ اما برای مسی ،با ارزش تر از بازی کردن در بارسلونا ،داشتن حامی بزرگی همچون مارادونا بود.



مشکلات پزشکی

در زمان جوانی پیشرفت «لیونل مسی »با خبری مبنی بر داشتن یک بیماری هورمونی ،تحت الشعاع قرار گرفت؛ سرانجام پدرش برای مداوای او تصمیم گرفت وی را به اروپا ببرد که همین موضوع ،آغاز سناریوی ورود لیونل به بارسا بود که اکنون ،با غرور ،از داشتن او در دنیا جولان می دهند، نمی دانیم بیماری وی را معجزه بنامیم یا خوش شانسی برای پارسا؟به هر حال او یا به شهر بارسلون گذاشت . وقتی او به دکتر مراجعه کرد ،متوجه شد می تواند با تزریق نوعی آمپول، کمبود ترشح خود را رفع کند.

روزی که گریه کرد


هنگامی که مسی پا به اسپانیا گذاشت، فقط یک متر و 40سانتی متر قد داشت؛ اما قد، هیکل و توانایی های او ،به سرعت شروع به رشد کردند و در زمان کوتاهی ،حدود30سانتی متر به قد او اضافه شد . پس از به ثمر رساندن 37گل در 30بازی در اولین فصل حضورش ،فدراسیون فوتبال اسپانیا به او پیشنهاد کرد در تیم ملی اسپانیا شروع به بازی کند. مربی تیم زیر 16ساله ها ی اسپانیا در آن زمان گفت :«میان بازیکنانی در این سن، او بهترین بازیکنی است که در عمرم دیده ام. »اما او آرژانتین را انتخاب کرد و در حالی که فقط 17سال داشت. «خوزه پکر من »برای بازی دوستانه تیم ملی آرژانتین با مجارستان، او را روی نیمکت نشاند. 30دقیقه مانده به پایان مسابقه ،پکرمن او را به زمین فرستاد تا برای اولین بار، پیراهن تیم ملی آرژانتین را به تن کند؛ اما تنها 40ثانیه پس از ورود به زمین ،با گریه بیرون آمد !«ویلموس واژاک » مدافع مجارستان، در همین چند ثانیه ،پیراهن مسی را کشید و پیراهن او را پاره کرد و بعد از این اتفاق ،مسی اشک ریزان از زمین بیرون آمد .
از برادرم پول می گیرم

تمام دوربین های خبرنگاران و عکاسان جهان، در پی شکار لحظه های متفاوت از زندگی او هستند؛ اما همیشه ناکام مانده اند وحتی یک داستان جنجالی هم از او به چا پ نرسیده است. او آن قدر محجوب است که در زمان مصاحبه با خبرنگاران سرخ می شود و به حدی خجالتی است که دکو (بازیکن سابق و پرتغالی بارسا )که حکم برادر بزرگش را پیدا کرده، او را برای خرید لباس بیرون می برد. او خیلی راحت به خبرنگاران گفته برادر ش (ماتیاس )مسئول مالی اوست و هر وقت بخواهد ،از او پول می گیرد و هیچ وقت نمی داند چقدر پول دارد. همان برادری که چندی پیش به جرم حمل اسلحه ،توسط پلیس دستگیر شد تا منابع خبری آرژانتین ،از رسوایی تازه در زندگی لیونل مسی که وابستگی زیادی به خانواده اش دارد ،خبر دهند.

 

 

بهترین جای دنیا، کاناپه خانه ام است

اکثر دوستان نزدیک لیونل معتقدند ،شخصیت او در داخل و خارج از زمین فوتبال متفاوت است؛ با این که در داخل زمین می توان جسارت و اعتماد به نفس زیاد او را حس کرد، اما در بیرون از زمین تبدیل به پسر بچه ای آرام و کم حرف می شود. مسی در خانه، وقت خود را صرف تماشای تلویزیون و گوش دادن به موسیقی می کند. از نظر او بهترین جای دنیا، کاناپه اتاق نشیمن خانه اش است. غذای مورد علاقه لیوهم ،خوراک ماهی پخته شده ،البته توسط مادرش است.


لیونل چقدر پول در می آورد ؟


شاید اگر امسال به رئال مادرید نقل مکان می کرد، رقمی می گرفت که حتی کریس رونالدو را هم جا می گذاشت ؛اما او ماندن را به رفتن ترجیح داد تا همچنان حقوق هفتگی بالایش را بگیرد و منتظر به پایان رسیدن مدت قرار دادش باشد. لیو سال 2005، 12میلیون دلار گرفت و تا سال 2014،اسیر این قرار داد مزخرف خواهد بود ،هر چند مسئولان بارسلونا اعتقاد دارند دستمزد هفتگی او این قدر بالاست که خیال رفتن هم به سرش نمی زند . مسی بی حاشیه ،به جز آدیداس که تا کنون 3قرار داد با هم امضا کرده اند و حدود 2/3میلیون دلار گرفته ،پولی از تبلیغات هم به دست نمی آورد. البته مسی از این بابت ناراضی نیست و می گوید: «شاید اگر مشغول پول پاروکردن بودم، نمی توانستم برای بازی تمرکز داشته باشم»
همسر دلخواه من

مسی با این که در اوج محبوبیت و شهرت است و تقریبا محبوب ترین بازیکن کشورش محسوب می شود، اما هیچ وقت اسیر حاشیه نشده و مثل یک جوان سر به زیر عادی، زندگی روزمره و بی درد سری دارد.
او البته به تازگی با یک دختر آرژانتینی ساکن اسپانیا آشنا شده و قصد دارد به زودی با او ازدواج کند ؛مسی چندی پیش و در یک مصاحبه، پرده از این واقعیت برداشت و درباره نامزدش گفت :خوشحالم که همسر دلخواهم را پیدا کرده ام ،او به خوبی من را در ک می کند؛ «هولا» از خانواده ای کاملا اصیل است و در شرایط خوبی رشد کرده و همین باعث شده، دختر کامل و خوبی شود. مطمئن هستم ما زوج خوبی را تشکیل خواهیم داد. هولا با فوتبال من و این که باید تمام وقتی در اختیار فوتبال و تمرینات باشم، کنار آمده، و به خوبی درک می کند ،یک فوتبالیست حرفه ای زندگی عادی ندارد.»
هولا این دختر خوش بخت هم درباره لیونل گفت :«لیونل برعکس این که داخل زمین فوتبال، همه را به ترس وا می دارد ،اما در خارج از زمین، مثل یک کودک، آرام و ساکت است. می خواهم تمام عمر کنارش باشم و از این که سر راه هم قرار گرفته ایم ،خوشحالم .مادرم و کل خانواده ام طرفدار پر و پاقرص او هستند و حتی قبل از این که با هم آشنا شویم ،لیو در خانه ما اسطوره بود !»
مارادونا یک دوست خانوادگی !

لیونل مسی ،بی شک نزدیک ترین و شبیه ترین فوتبالیست به دیه گو مارادونا اسطوره فوتبال آراژانتین و یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است؛ اما جالب این جاست ،در حالی که بسیاری از کارشناسان و حتی خود مارادونا اعتقاد دارند مسی می تواند جانشین مناسبی برای او باشد، خودش می گوید: «شاید حرکات و حتی نوع بازی من شبیه مارادونا باشد، ولی هر گز نمی توانم مثل او باشم. مارادونا در زمان بازی خود، تاثیر گذارترین بازیکن آرژانتین در هر باشگاهی که بازی می کرد، بود. اما من، فقط بعضی موقع ها می توانم خوب باشم و هرگز بادیه گو بزرگ قابل مقایسه نیستم.»
مسی، دوست صمیمی «سراجیو آگرو» داماد مارادونا است. او می گوید :«من از این که با خانواده مارادونا دوست هستم و با آنها ارتباط دارم، واقعا خوشحالم و سعی می کنم، هرگز این رابطه دوستانه به هم نخورد. آنها این قدر به من لطف داشته اند که حتی نام فرزندشان را لیونل گذاشته اند و این برای من، واقعا ارزشمند است.»

خوشحالی بعد از گل


خیلی دوست دارد برای خوشحالی بعد از گل، بالای تابلوهای تبلیغاتی برود و از آنجا برای طرفدارانش دست تکان دهد، اما همیشه همبازی هایش دور او می ریزند و نمی گذارند کاری که دوست دارد را انجام دهد، خودش می گوید: این قدر دوروبرم ریخته اند و من را روی زمین انداخته اند که دیگر یادم رفته دوست دارم چه کاری انجام دهم!
لیونل با پول هایش چه کار می کند؟

همان طور که گفته شد ،لیونل علی رغم استعداد فراوانی که دارد، پول زیادی در نمی آورد ؛اما همان مقدار را هم ،به خوبی سرمایه گذاری کرده است مجله Soccer،برای اولین بار ،عکس خانه ای را که در زادگاهش به مبلغ 2میلیون دلار خریده را منتشر کرد تا همه شگفت زده شوند؛ این خانه رویایی ،تقریباً شبیه یک قصر است و حتی در آن یک زمین کوچک فوتبال هم در نظر گرفته شده تا لیونل هر وقت خواست در آن با دوستانش بازی کند. البته او هم مانند همه فوتبالیست ها ،عاشق ماشین است و یک پورشه کوپه بسیار گران قیمت دارد؛ به این دارایی ها ،خانه ویلایی اش در اسپانیا و یک قایق تفریحی که به تازگی خریده را هم باید اضافه کرد . مطبوعات اسپانیایی نوشته اند این قایق را به توصیه هولا نامزدش خریده و قرار است پس از ازدواج، با آن به سواحل مدیترانه بروند.
چیزهایی که درباره لیونل مسی نمی دانستید

وقتی 11ساله بود، رشد قدش متوقف شد و باشگاه ریوپلات ،ماهانه مبلغ 1500دلار، برای درمانش هزینه می کرد.
به او لقب «لئو و لاپوگا»داده اند که معنایش «کک»است
«چه گوارا» هم در زادگاه او به دنیا آمده است.
مارادونا به او توصیه کرده ،برای یک فصل هم شده ،به «ناپل »برود و خاطره او را برای مردم این شهر زنده کند.
بهترین دوستانش در اسپانیا، اینیستا و ژاوی هستند.
برای خانواده اش یک مزرعه بسیار مجهز و گران قیمت خریده و تمام فامیلش ،در آن کار می کنند.
اهل مسافرت ،گردش و تفریح نیست و اگر وقت خالی داشته باشد، به زادگاهش کنار خانواده می رود و به جز سفرهای ورزشی، هیچ مسافرت تفریحی خارج از آرژانتین نداشته است.
چندی قبل ،از یک پایاراتزی (عکاسان سمجی که از ستاره ها، دزدکی عکس می گیرند) شکایت کرد که منجر به دستگیری و جریمه او شد.
تابعیت اسپانیایی گرفته و یک ویلای شیک در این کشور خریده است؛ اما خودش می گوید هیچ وقت نمی خواهد برای همیشه در اسپانیا زندگی کند و فقط تا زمانی در این کشور می ماند که فوتبال بازی کند.
قهرمانی در المپیک بهترین، خاطره عمرش بوده است.
سال 2009از نظر مجله معتبر «پرو اوویشن »که معتبر ترین بازی های رایانه ای ورزشی را تولید می کند ،به عنوان برترین ورزشکار سال انتخاب شد.
هیچ وقت، نگفت ،با رونالدینیو مشکل دارد؛ اما مطبوعات اسپانیایی به آنها دوستان ظاهری می گفتند و معتقد بودند، دشمنی دیرینه ای با هم دارند.
بازی در فیلم سینمایی «آخرین مدرسه»که یک محصول پر سر و صدای اسپانیایی بود را نپذیرفت . اما دوبار به عنوان بازیگر مهمان، در سال های 2005و 2008در 2مجموعه تلویزیونی در نقش خودش بازی کرده است.
پسر خاله هایش ماکسیمیلیانو و امانوئل بیانچوچی هم ،فوتبالیست بوده اند و در تیم های فلامینگو برزیل و مونیخ 1860توپ می زده اند.
روزنامه معروف «ال موندو»، لیونل مسی را با «یوهان کرایف» اسطوره سابق بارسا مقایسه می کند و نقطه اشتراک بزرگ آنها را ،هوش بالایشان می داند.
اهل هیچ چیز جز فوتبال نیست و اگر بخواهیم بگوییم غیر از خوردن، خوابیدن و فوتبال بازی کردن چه می کند، فقط می شود گفت کمی موسیقی گوش می کند؛ تازه آن هم موسیقی فولکوریک آرژانتینی !خواننده مورد علاقه اش هم «لئومیتولی»است !البته در گوشی موبایلش ،چند آهنگ از استینگ و رولینگ استون دارد، ولی نمی توان گفت آنها خواننده های مورد علاقه اش هستند. لیو، خیلی اهل موسیقی نیست و به گفته خودش، فقط وقتی خیلی احساساتی می شود سراغ موسیقی می رود.

نویسنده مطلب: عباس گودرزی

عباس گودرزی

پاسخ دهید

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...